Selefilerin Anatomisi

Selefilerin “Hz. Peygamber (sav)’i Aracı Kılmak Caiz Değildir” İddialarına Cevap

‘Selefi’lerin “Peygamber (s.a.v.)’in irtihalinden sonra O (s.a.v.)’i aracı kılmak câiz olsaydı, Hz. Ömer (r.a.) onu terk edip Hz. Abbas (r.a.) ile tevessül etmezdi, zira kaide diyor ki : Daha faziletlisi bulunduğu zaman daha az faziletli biriyle tevessül câiz değildir.’’ İddialarına verilecek cevap nedir?

İslâmi ilimlerde kesinlikle böyle bir kaide mevcut değildir. Bu sözlerle avamı etkilemek belki mümkündür. Fakat ilimle sağlamlaşmış bir insan bu sözü alır ve âlimlerin usulüne ve kaidelerine vurur bunun, bunu iddia eden insanların aleyhlerine delil olduğunu ispatlar.
Eğer (uydurulan) bu kaide doğru olsaydı Hz. Ömer (r.a.) yanlış yapmış olurdu. Çünkü Hz. Abbas (r.a.)’den daha faziletli oldukları icmâ ile sâbit olan Hz. Ali (r.a.) ile ve Hz. Osman (r.a.) ile tevessülü terk etmiş ve Hz. Abbas (r.a.) ile tevessülde bulunmuştur. Halbuki o dönemde Hz. Ali ve Hz. Osman (r.a.e.) hayattaydılar

(Hak Dinin Batıl Yorumlarına Cevaplar, MİSVAK NEŞRİYAT, İstanbul, 2014)

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu